EN

Planeta Google

O troufalém plánu jedné firmy organizovat všechno, co známe

Randall Stross


Odhalte obchodní a technologickou strategii Googlu
Co stojí za úspěchem Googlu? Jak se dostal na vrchol a jaké jsou jeho vize? Kniha odkrývá strategie řízení a vývoje společnosti Google od jejího založení až do roku 2008. Randal Stross odhaluje tajemství zakladatelů na jejich cestě za sesbíráním všech informací, které lidstvo zná. Co s nimi Google zamýšlí dělat? To vše a mnohem více se dočtete v jednom z největších bestsellerů z oblasti IT v poslední době.

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 296
EAN 9788025124123
Datum vydání 25.05.2009
Věk od 15
Nakladatelství COMPUTER PRESS
Hmotnost 0,44
Typ Kniha
Vazba brožovaná lepená

Randall Stross, sloupkař listu New York Times, jenž má přístup do přísně střeženého „Googleplexu“, zavede čtenáře hluboko do zákulisí Googlu, do útrob nejdůležitější, nejinovativnější a nejambicióznější společnosti internetového věku. Odhaluje stra¬tegii společnosti vedenou obchodním plánem, jenž nemá obdoby: stát se nepostradatelným strážcem veškerého vědění lidstva, jedinou zastávkou na cestě za informacemi, kdykoliv je budeme potřebovat. Bude Google ve své snaze úspěšný? A jaké důsledky by vyplývaly ze situace, v níž by jedna společnost panovala nad tolika informacemi a znalostmi o nás? Google už dlouho není jen skvělý vyhledávač, ale v posledních letech uvedl řadu kontroverzních služeb, pronikl do oblasti mobilní komunikace a přímo zaútočil na dosavadní doménu společnosti Microsoft, když uvedl online kancelářské aplikace. To vše korunuje podporou konceptu „cloud computingu“, který mění chápání práce na počítači.

Díky těmto zkušenostem využívá služby Googlu stále větší množství uživatelů, což znamená skladování více informací na množství serverů Googlu, v sítí milionů počítačů vytvářejících největší superpočítač s neomezenou kapacitou. Proč? Aby mohl skladovat každou informaci, kterou je schopen nalézt. Podle Strosse je Google velmi blízko naplnění svého snu.

Zůstane Google věrný proklamovanému názoru „Don‘t be Evil“ (Nebuďte zlí) a bude svou moc využívat pouze v nejlepším zájmu svých zákazníků?

Strossův přístup k osobnostem spojeným s Googlem, jeho dlouholetý výzkum strategie společnosti a jeho schopnost živého vyprávění vyústily v tuto velmi poučnou a provokativní studii o troufalé vizi budoucnosti a možných následcích nejen pro svět obchodu, ale pro kulturu jako celek.

O autorovi:

Randall Stross

píše pro New York Times články z oblasti digitálních médií. Je profesorem obchodu na San Jose State University. Jako autor má na svém kontě desítky knih přijatých kritiky, včetně známých publikací eBoys nebo The Microsoft Way.

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
NAPIŠTE NÁM