
Atlas starověkého Říma pro děti
Všechny cesty vedou do Říma, praví známe rčení, které obrazně vyjadřuje, jak důležitá civilizace vzn...
POKLAD KAPITÁNA WILLIAMA KIDDA
Text Oldřich Růžička
Ilustrace Jan Klimeš
13. prosince 2004 John nachází v malém antikvariátu uprostřed Londýna deník Jacka Warda, který popisuje jeho cestu za pokladem kapitána Williama Kidda. Ještě v obchodě spěšně prolistuje několik stránek. Náčrtky starých map a historické ilustrace ho natolik upoutají, že dokumenty zakoupí a spěchá s nimi domů. Dočte je pozdě v noci. Tehdy ho ani ve snu nenapadne, že by deník mohl být něčím jiným než dobrodružným příběhem neznámého autora. Další objev má ale teprve přijít. O rok později Johna pracovní povinnosti zavedou do Britského královského muzea v Londýně. Při běžném vyhledávání v archivních materiálech objeví spisy, které detailně popisují soud s korzárem Williamem Kiddem. Při čtení ho zaujmou některé podobnosti s deníkem uloženým v jeho knihovně. John usoudí, že podobnost nemůže být náhodná, a poprvé ho napadne, že má v ruce autentický popis cesty k pokladu kapitána Kidda. Na základě nalezeného deníku zrekonstruuje celý příběh. O více než tři sta let dříve Píše se 23. květen 1701, kapitán William Kidd je odsouzen za pirátství a popraven na břehu Temže. Končí život jednoho z nejznámějších korzárů všech dob, náš příběh ovšem právě začíná. Před popravou předal Kidd svému bocmanovi Nedu Wardovi truhlu s mosaznou tabulkou a nápisem „Truhla kapitána Kidda“. Ned Ward se svým vnukem Jackem objeví ve dvojitém dně truhly mapu, která je má zavést k ukrytému Kiddovu pokladu. Oba stojí na počátku napínavého dobrodružství plného pirátů, tajných zpráv, pirátských map a nebezpečí. Vydejte se spolu s hlavními hrdiny na dobrodružnou cestu, na které jim můžete aktivně pomáhat se všemi šiframi, úkoly a záhadami, které jim kapitán Kidd připravil.
• Aktivní zábava pro dětské čtenáře.
• Napětí a dobrodružství.
• Mapy, historické dokumenty, šifrovací růžice a disk vložené na stránkách knihy.
• Záhady, šifry a tajné zprávy, které musí čtenář vyluštit.
• Kniha není pouze poutavým historickým příběhem, jde současně o aktivní hru na hledání Kiddova pokladu.
• Čtenáři luští šifry a plní úkoly spolu s hlavními hrdiny knihy.
• Všechny důležité body příběhu vycházejí z více či méně známé historie a pozadí života kapitána Kidda. Každá taková událost je glosovaná v boxech, kde jsou vysvětlena historická fakta.
• Děj knihy se odehrává na několika místech, o kterých se říká, že tam může být ukryt Kiddův poklad (Oak Island, Gardiners Island, Mona Island)
• Putování za pokladem začíná na ostrově Tortuga, který byl baštou pirátů v Karibském moři v období zlatého věku pirátství.
• V knize jsou vloženy listy z deníku Jacka Warda, vnuka bocmana kapitána Kidda, na kterých si zaznamenával zážitky z cesty.
• V kapsách čtenáři naleznou mapy a zprávy kapitána Kidda, které jsou důležitými indiciemi na cestě za pokladem.
• Přiložena je také šifrovací růžice a šifrovací disk, s jejichž pomocí je možné Kiddovy zprávy rozluštit.
• Kniha je uložena do truhly s nápisem „Truhla kapitána Williama Kidda“, v jejímž falešném dně nalezne čtenář ukrytou mapu.
Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé
Přihlásit