
Pozitivní leader
Věděli jste, že pozitivní přístup navyšuje produktivitu až o jednu třetinu? Bývalý prezident evropsk...
Ve své nové knize Management hodnotových inovací (vydalo ji nakladatelství Management Press, brož., 240 str., doporučená cena 320 Kč) profesor Radim Vlček, přední domácí odborník v oblasti hodnotového managementu, otevírá čtyři základní témata, jimiž jsou hodnota pro zákazníka, hodnotový management, hodnotové inovace a strategie managementu inovací.
Prezentuje marketingové a inovační pojetí hodnoty pro zákazníka a dospívá k charakteristice univerzálního pojetí hodnoty pro zákazníka, v jehož rámci zdůrazňuje možnosti a přínosy větší integrace zákazníka s výrobní firmou při tzv. spoluvytváření jedinečné hodnoty se zákazníkem. Takovým způsobem se posiluje role hodnoty pro zákazníka jako svorníku ekonomických zájmů subjektů strany nabídky a subjektů strany poptávky. To vede ke zvýšení podnikatelských efektů a posílení konkurenčního postavení firem díky většímu uspokojení zákazníků v důsledku nabídky produktů s vysokou hodnotou pro zákazníka. Procesy maximalizace hodnoty pro zákazníka, realizované metodickými nástroji a postupy hodnotového managementu, vyúsťují v hodnotové inovace. Jde o inovace, jejichž cíleným a dominantním efektem je růst hodnoty pro zákazníka v duchu dosahování „optima slastí s minimem strastí“. Jejich efekt je ovšem dvojjediný – růst, resp. maximalizace hodnoty pro zákazníka při současném růstu hodnoty firmy. Ukázky příkladů z praxe hodnotového managementu zvyšují názornost této části publikace.
Autor dále shrnuje některé aktuální pohledy na objekty managementu inovací i na téma inovačních sítí. Velkou pozornost věnuje strategii managementu inovací; prezentuje šestici skupin strategických manažerských přístupů při řízení inovací (strategií managementu inovací), uskutečňovaných z hlediska různých záměrů a cílů a řešících odlišné inovační problémy. Mnohé z nich jsou zpracovány do operabilní podoby v praxi využitelných metodických návodů. Prakticky ve všech uváděných strategiích managementu inovací se připomíná vhodnost a vysoká efektivnost využívání hodnotových inovací při strategickém řízení a provádění inovačních procesů v organizaci. V souladu s názvem publikace se tak prezentují aplikační podoby managementu hodnotových inovací v praxi podnikatelských subjektů.
Kniha je určena manažerům všech úrovní řízení, kteří jsou odpovědni za modernizaci, růst a prosperitu svých organizací, a studentům ekonomických oborů vysokých škol.
Prof. Ing. Radim VLČEK, CSc., dr. h. c., je dlouholetým pracovníkem Vysoké školy ekonomické v Praze, kde přednáší manažerské disciplíny především se zaměřením na management inovací. Nejen u nás, ale i v zahraničí je uznávaným odborníkem na problematiku hodnotového managementu. Jako vysokoškolský profesor dlouhodobě působil také v akademických funkcích. Je emeritním děkanem Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze a téměř deset let působil jako proděkan pro vědu na téže fakultě. Bohatou praxi získal zaměstnáním nejen v podnicích strojírenského a potravinářského průmyslu, ale také svou prakticky celoživotní spoluprací s tuzemskými podniky a organizacemi jako konzultant a také jako předseda České asociace hodnotového inženýrství od jejího založení v roce 1969. Je členem Rady expertů České manažerské asociace a členem několika vědeckých rad a oborových rad doktorského studia českých vysokých škol ekonomického zaměření.
Prof. Vlček je autorem třinácti knižních publikací, z nichž jedna byla vydána v zahraničí. Jeho bohatou publikační činnost doplňuje více než dvě stě odborných statí. V roce 1999 ocenila Ekonomická univerzita v Bratislavě jeho přínos pro manažerské poznání čestným titulem „doctor honoris causa“ a ze stejných důvodů mu v roce 2000 Vysoká škola ekonomická v Praze udělila medaili Aloise Rašína.
Další knihy nakladatelství Management Press s tematikou podnikového managementu přibližuje tento výpis.
Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé
Přihlásit