Měření v systémech managementu jakosti | Albatrosmedia.cz
EN

Měření v systémech managementu jakosti

Jaroslav Nenadál


Kniha významného domácího odborníka a pedagoga prezentuje možné přístupy, metody a nástroje pro vybraná systémová měření v managementu jakosti, a to i v souvislosti nových norem souboru ISO 9000:2000. Každá z kapitol druhého vydání knihy (Měření spokojenosti a loajality zákazníků, Měření výkonnosti konkurence - benchmarking, Finanční měření v systémech managementu jakosti, Měření výkonnosti procesů ad.) je doplněna o nové poznatky a zkušenosti a –

Detailní informace

Žánr management
Jazyk čeština
Počet stran 336
EAN 8072611100
Datum vydání 01.01.2004
Věk od 0
Formát 165x235 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Typ Kniha
Vazba brožovaná lepená

V posledních letech výrazně stoupá zájem manažerů o nové typy systémových měření. Tento trend byl vyvolán jednak zveřejněním popisu „modelu excelence“ Evropské nadace pro management jakosti (EFQM) v roce 1999, jednak vydáním nového souboru norem ISO 9000:2000, které definují požadavky na systémy managementu jakosti a zvláště doporučení na systematické využívání těchto jednoznačně netechnických měření. Organizace však dosud nejsou na taková systémová měření připraveny ani po stránce odborné způsobilosti zaměstnanců, ani s ohledem na tvorbu metodik po tato měření.

Cílem knihy předního domácího odborníka a pedagoga Jaroslava Nenadále Měření v systémech managementu jakosti, jejíž druhé doplněné vydání připravilo nakladatelství Management Press (brož., 336 str., doporučená cena 440 Kč), je poskytnout všem manažerům, poradcům, auditorům, ale i studentům vysokých škol návody, jak systémová měření v praxi realizovat a jak nakládat se získanými daty v zájmu dalšího rozvoje systémů managementu jakosti.

V úvodních kapitolách knihy jsou vysvětleny základní principy moderních systémů managementu jakosti, pojem a obsah měření v těchto systémech a požadavky na systémy managementu jakosti v kontextu nových norem ISO 9000:2000, resp. podle „modelu excelence“ EFQM. 

Podstatná část knihy je věnována problematice vybraných systémových měření a postupům měření spokojenosti a loajality externích zákazníků, včetně netradičního zkoumání hodnoty pro zákazníka. Analýzy hodnoty pro zákazníka je možné využít i pro porovnávání vlastní výkonnosti s vybranými partnery či konkurenty, tj. k benchmarkingu. Jeho principům, postupům i etickým pravidlům patří další kapitola knihy. Některé nové pohledy na finanční analýzy v managementu jakosti jsou prezentovány zejména s ohledem na potřebu hledání příležitosti ke snižování ztrát. Pozornost je rovněž věnována některým aspektům měření výkonnosti různých procesů probíhajících uvnitř organizací a sebehodnocení, tedy měření vyzrálosti manažerských systémů. V závěrečných kapitolách jsou uvedeny zásady měření výkonnosti systémů managementu jakosti a jsou naznačeny způsoby využití údajů ze systémových měření pro objektivizaci rozhodovacích procesů na úrovni vrcholového vedení.

Autor objasňuje nejen teoretické souvislosti a zásady systémových měření, ale zejména to, proč a jak tato měření v organizacích aplikovat. Jeho kniha má proto všechny předpoklady k tomu, aby se stala užitečnou pomůckou pro ty, kteří se zabývají managementem jakosti, popř. podnikovým managementem vůbec.

V porovnání s prvním vydáním přináší toto druhé doplněné vydání mimo jiné zejména úplný popis nejnovější verze „modelu excelence“ EFQM z roku 2003, včetně definice základních principů „excelence“, některé nové poznatky o přístupech a technikách sebehodnocení organizací a také nové zkušenosti z procesů měření spokojenosti a loajality externích zákazníků, měření výdajů vztahujících se k jakosti a měření výkonnosti procesů.

(e)

Jaroslav Nenadál (nar. 1946) se specializuje na problematiku zabezpečování a řízení jakosti. Od prvotní orientace na ekonomické aspekty jakosti se jeho zájem postupně rozšířil i na další oblasti managementu jakosti.

Do konce roku 1992 působil jako docent na katedře průmyslového inženýrství VŠDS v Žilině. V roce 1993 nastoupil na katedru kontroly a řízení jakosti VŠB-TU v Ostravě, kde jako vedoucí katedry působí dodnes. V roce 1994 se habilitoval na TU Košice v oboru kvality produkce a bezpečnosti technických systémů a v roce 1998 byl jmenován profesorem v oboru řízení jakosti.

Prof. Nenadál je členem České společnosti pro jakost, vedoucím certifikačního orgánu pro certifikaci personálu ACM DTO a zástupcem VŠB-TU Ostrava u Evropské nadace pro management jakosti (EFQM) v Bruselu. Je vyhledávaným lektorem pro oblast rozvoje systémů managementu jakosti, spolupracuje s řadou českých a slovenských organizací a vysokých škol. Je autorem či spoluautorem 11 knižních monografií a více než 170 odborných článků v časopisech a sbornících.

Vybírejte z nabídky knih nakladatelství Management Press v tematické oblasti podnikového managementu.

Uživatelské hodnocení

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
NAPIŠTE NÁM

Budete to vědět jako první!

Zajímá Vás, jaký knižní hit právě vychází, na jaké zboží je výhodná sleva, jaká běží soutěž o ceny? Přihlášením k odběru našich e-mailových novinek souhlasíte se zpracováním osobních údajů.