EN

Strategie firemní komunikace

Dita Stejskalová, Iveta Horáková, Hana Škapová


Praktický průvodce světem integrované marketingové komunikace představuje ucelený přehled nástrojů a metod, které mají dnešní komunikátoři" k dispozici. Na příkladech z praxe známých organizací z českého i zahraničního prostředí autorky dokazují, že úspěch spočívá ve využití komunikace jako strategické funkce. Integrovaná komunikace vychází z porozumění potřebám a zájmům všech cílových skupin, znamená sladěné používání vhodných komunikačních nástrojů a koordinaci všech produktových a firemních sdělení.

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 256
EAN 9788072611782
Datum vydání 01.01.2008
Věk od 0
Formát 165x235 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Hmotnost 0,45
Typ Kniha
Vazba brožovaná lepená

Druhé, rozšířené vydání praktického knižního průvodce světem integrované marketingové komunikace Strategie firemní komunikace zkušených autorek a konzultantek Ivety Horákové, Dity Stejskalové a Hany Škapové (nakladatelství Management Press, brož., 256 str., doporučená cena 439 Kč), které připravilo nakladatelství Management Press,  představuje ucelený přehled nástrojů a metod, jež dnes mají k dispozici  komunikátoři v podnikových i jiných organizacích, včetně případových studií a příkladů jejich účinného uplatnění v komunikační praxi.

     Na příkladech z praxe známých organizací z českého i zahraničního prostředí autorky ukazují, že úspěch spočívá ve využití komunikace jako strategické funkce. Integrovaná komunikace vychází z porozumění potřebám a zájmům všech cílových skupin, znamená sladěné používání vhodných komunikačních nástrojů a koordinaci všech produktových a firemních sdělení. Zároveň představuje jednu z klíčových funkcí organizace, která prolíná všemi jejími činnostmi a procesy. Nové vydání knihy je doplněno o aktuální případové studie, informace o současných trendech, včetně digitální komunikace, a také o čtyři strany barevné přílohy.

     Jednotlivé kapitoly jsou psány tak, aby v nich čtenáři našli dostatek návodných praktických příkladů. Kniha má dvě základní linie. Tou první je vztah mezi zákazníkem a značkou – produktovou i firemní. Je to vztah křehký a emocionální, který tkají celé týmy marketingových a komunikačních odborníků. Druhou linii tvoří firma jako živý organismus a její  kontakty a vztahy, které rozvíjí se všemi svými rozmanitými zájmovými skupinami. Vnitřní prostředí firmy se setkává s vnějším a její vize, filosofie a hodnoty ovlivňují úroveň, směr, smysl a kvalitu této interakce. Strategická firemní komunikace vědomě a cíleně propojuje množství těchto prvků jako páteř a opora.  Každá komunikační strategie je jedinečná a její výsledný koktejl záleží na citlivém umění výběru vhodných ingrediencí. Neplatí rovnítko mezi množstvím použitých nástrojů a úspěchem.

     Struktura knihy je pojata jako osvědčená a praktická skládačka. Umožňuje čtenáři, aby si vybral, jak ji bude číst. Pokud se chce soustředit na vybrané oblasti, může si příslušné kapitoly přečíst rovnou, aniž by musel studovat kapitoly předchozí. Na konci knihy jsou uvedeny tři případové studie, které přinášejí příklady uceleného komunikačního přístupu  – k produktové značce (Dove),  v případě komunikace příspěvkové organizace (Zoo Praha) a ke společenské firemní odpovědnosti (Plzeňský Prazdroj). Každá z nich je názornou ukázkou originálního myšlení, které je solí jakékoli úspěšné kampaně.

O autorkách

Iveta Horáková

Absolvovala VŠE v Praze, stáž na University of Michigan (marketing) a magisterské studium na Central European University (ekonomie). Pracovala mj. v české pobočce reklamní agentury Ogilvy & Mather, jako managing partner vydavatelské a konzultační skupiny ATOZ a následně v konzultantských funkcích se zaměřením na výzkum, trade marketing, private labels a on-line komunikaci. 

     Od roku 2005 působí jako senior consultant Ogilvy PR v Praze. Má za sebou rozsáhlou publikační činnost se zaměřením na marketing a komunikaci.

Dita Stejskalová

Vystudovala VŠE Praha, Fakultu mezinárodních vztahů se specializací na mezinárodní obchod, politiku a diplomacii. V roce 1991 pracovala v Itálii v bance Cassa di Risparmi di Livorno.V roce 1994 nastoupila do Ogilvy Public Relations, od roku 1999 je ředitelkou firmy. Za jejího vedení získala Ogilvy Public Relations několik prestižních evropských ocenění v oboru public relations. 

     Přednáší na školeních a seminářích APRA (London School of Public Relations), VŠE, IIR a CMC Čelákovice. V letech 2005 a 2006 byla předsedkyní Výkonné rady APRA (Asociace public relations agentur). Je spoluautorkou knihy Marketing zdravotnických zařízení (Professional Publishing, 2005). Hospodářské noviny ji pravidelně zařazují mezi 25 nejvlivnějších žen českého byznysu.

Hana Škapová

Absolvovala bakalářské studium na VŠE v Praze. V letech 1992–1999 pracovala v české pobočce agentury Ogilvy & Mather. Začínala v oddělení reklamních zakázek, po vzniku PR agentury O&M Focus (dnešní OgilvyPR) se věnovala řízení PR projektů. Zaměření na interní komunikaci ji na závěr působení ve skupině Ogilvy & Mather dovedlo na místo ředitelky lidských zdrojů. 

     Od roku 2000 je ve svobodném povolání a spolupracuje na komunikačních projektech s klienty ze soukromého i neziskového sektoru. Překládá odbornou literaturu z oblasti PR, marketingu a managementu. Dlouhodobě spolupracuje s nevládní organizací Transparency International – Česká republika.

Doporučujeme vám z dalších knih nakladatelství Management Press z tematické oblasti marketingu, PR a reklamy.

Ke stažení

PDF Ukázka.PDF

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
NAPIŠTE NÁM