EN

PRÁVĚ TEĎ! LETNÍ DNY DOPRAVY ZDARMA  + SLEVA 20 % NA VŠE

Tak to dělá Toyota

14 zásad řízení největšího světového výrobce

Jeffrey K. Liker


Přední americký odborník a znalec japonských systémů řízení odkrývá tajemství fenomenálního úspěchu automobilky Toyota a jejího systému "štíhlé" výroby, jeho kulturní předpoklady a východiska. Představuje soubor zásad, hodnot a přístupů, které umožňují tomuto největšímu světovému výrobci neustále zvyšovat tržní podíl, ziskovost i jakost svých výrobků, a ukazuje, jak uplatňování souboru těchto zásad, hodnot a přístupů může napomáhat při

Detailní informace

Žánr management
Jazyk čeština
Počet stran 392
EAN 9788072611737
Datum vydání 01.01.2010
Věk od 0
Formát 165x235 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Typ Kniha
Podnikové i jiné organizace po celém světě se dnes snaží napodobit a implementovat radikální systém optimalizace procesů, snižování ztrát a zvyšování jakosti, který propracovala firma Toyota. Dokáží ovšem samy proniknout pod povrch nástrojů a technik „štíhlosti“ až ke skutečnému základu úspěchu Toyoty?      Kniha Tak to dělá Toyota Jeffreyho K. Likera (s podtitulem 14 zásad řízení největšího světového výrobce její nový dotisk vydává nakladatelství Management Press, váz., 392 str., doporučená cena 569 Kč, z angličtiny ji přeložila Irena Grusová) vysvětluje jedinečný přístup firmy Toyota ke „štíhlému“ řízení – 14 zásad, které tvoří základ její kultury a efektivnosti, díky nimž se jí daří neustále zvyšovat tržní podíl, ziskovost i jakost svých výrobků. Kniha poskytuje cenné poznatky, které lze uplatnit v jakékoli organizaci a v rámci libovolného podnikatelského procesu, ať již v oblasti výroby nebo v oblasti služeb. Manažerům a podnikatelům ukazuje, jak správné vyladění  čtyř významných prvků, jimiž jsou dlouhodobá filosofie, procesy, lidé a řešení problémů, resp. neustálé zlepšování, může zásadním způsobem zvýšit výkonnost jejich organizace, optimalizovat podnikatelské procesy, zvýšit jakost výrobků či služeb, snížit náklady a transformovat organizaci do podoby „štíhlé“ a učící se organizace. Čemu se vaše organizace může naučit od Toyoty? - Jak zdvojnásobit či ztrojnásobit rychlost jakéhokoli podnikatelského procesu – jak vytvořit nepřetržitý „tok“ hodnotových procesů, který odhaluje skryté problémy. - Jak nacházet nízkonákladové, ale spolehlivé alternativy drahých nových technologií. - Jak začlenit jakost do vlastních pracovních systémů – jak dosahovat správné jakosti hned napoprvé a každého ze svých zaměstnanců proměnit v „kontrolora jakosti“. - Jak se zbavit obrovských nákladů spojených se ztrátami a plýtváním (zdroji, časem), které vám až dosud zůstávaly skryty. - Jak zásadním způsobem zlepšit své výrobky a služby – jak uspokojovat zákazníky (a současně předcházet ztrátám a plýtvání). - Jak vychovávat vůdčí osobnosti z „vlastních zdrojů“ (spíše než je „nakupovat“ z vnějšího prostředí). - Jak v duchu vzájemného prospěchu růst společně se svými dodavateli a partnery. - Jak všechny zaměstnance organizace učit tomu, aby se stali řešiteli problémů, a jak v organizaci vytvářet a posilovat atmosféru neustálého zlepšování a učení.      Kniha Tak to dělá Toyota je vůbec první knihou, která ve všech podstatných souvislostech osvětluje zásady modelu řízení a podnikatelské filosofie, na nichž je založena celosvětová proslulost firmy Toyota v oblasti jakosti a spolehlivosti, a odhaluje její „tajnou zbraň“,  systém „štíhlé“ výroby, který Toyota zavedla v padesátých letech minulého století a jejž během následujících desetiletí dále zdokonalovala.      Dnes lze s jistotou říci, že systém výroby firmy Toyota – v současnosti s obrovským náskokem nejziskovější automobilky a největšího a nejvýznamnějšího výrobce na světě, jehož tržní kapitalizace je vyšší než hodnota firem GM, Ford a Chrysler dohromady – podnítil globální revoluci jak v odvětvích výroby, tak i v odvětvích služeb, přičemž mnozí odborníci považují systém výroby firmy Toyota  za novou fázi přicházející po etapě hromadné produkce i za nové paradigma provozní „excelence“.      Kniha Tak to dělá Toyota je proto inspirativním průvodcem pro všechny organizace (a jejich manažery), které chtějí učinit všechny kroky nezbytné k tomu, aby dosahovaly vynikající úrovně výkonnosti a v konečném důsledku mohly napodobit mimořádný úspěch firmy Toyota. Dr. Jeffrey K. Liker, přední americký odborník a znalec systémů řízení výroby, jenž se kulturními hodnotami a systémy řízení firmy Toyota zabývá již déle než dvacet let, působí jako profesor organizace a řízení výroby a jako ředitel Programu japonského řízení technologií na Michiganské univerzitě v Ann Arbor. Je čtyřnásobným nositelem Shingovy ceny za „excelenci“.      Doporučujeme vám další z knižních titulů naší Knihovny světového managementu.      Další knihy nakladatelství Management Press s tematikou podnikového managementu přibližuje tento výpis.  

Soubory ke stažení

PDF Ukázka.PDF

Další tituly z řady "Knihovna světového managementu"

Uživatelské hodnocení

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit

Budete to vědět jako první!

Zajímá Vás, jaký knižní hit právě vychází, na jaké zboží je výhodná sleva, jaká běží soutěž o ceny? Přihlášením k odběru našich e-mailových novinek souhlasíte se zpracováním osobních údajů.