EN

Rozvoj zrakového vnímání

Jak krtek Barbora uviděl svět, 1. díl, od 3 do 5 let

Jiřina Bednářová


Procvičte zrakové vnímání dítěte a pobavte se při tom!
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 64
EAN 9788026618188
Datum vydání 06.10.2022
Věk od 3
Formát 210x297 mm
Nakladatelství EDIKA
Hmotnost 0,28
Typ Kniha
Vazba brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)

Publikace obsahuje

1) cvičení pro děti ve věku od 3 do 5 let, která napomohou rozvinout:

- rozlišování a pojmenování barev

- orientaci v ploše – odlišení figury a pozadí

- schopnost rozlišit detaily

- vedení očních pohybů zleva doprava

- zapamatování si zrakově vnímaných objektů

2) metodický návod pro dospělé, který:

- doporučuje zásady pro práci s dítětem

- pomáhá překonávat obtíže

Zaujala vás titulní ilustrace nebo snad poněkud neobvyklé jméno krtka v názvu knihy? Prolistujte ji a uvidíte spoustu zajímavých nápadů a pěkných ilustrací, které jistě přilákají malého předškoláka.

Až budete s dítkem číst příběh krtka a jeho dětských kamarádů, dovíte se také mimo jiné, proč se krtek jmenuje Barbora. Autorka knihy, speciální pedagožka známá svými předchozími publikacemi podporujícími přípravu na psaní a počítání, se tentokrát zaměřila na rozvoj zrakového vnímání. Vy máte nyní před sebou první díl, určený tří- až pětiletým dětem. Máte-li však dítko šestileté, nemusíte čekat na další díl, můžete s tímto dílem před nástupem do školy klidně pracovat. Jak zjistíte, kniha obsahuje nejen příběh a z něho vyplývající úkoly ve formě obrázků, ale také instrukce pro dospělého „spolupracovníka“ dítěte.

Při zpracování publikace autorka vhodně uplatnila pedagogické principy. Postupuje od jednoduchého ke složitému, respektuje věk dětí, uplatňuje zásadu názornosti. Práce s knihou podporuje rozvoj zrakového vnímání – rozlišování odlišných i podobných obrázků a tvarů, cvičí zaměření pozornosti, motivuje dítě k práci. To vše bude ve škole potřebovat nejen při čtení, ale také při psaní, počítání a plnění všech dalších školních povinností. Jako logopedka nemohu opomenout ani přínos pro rozvoj komunikace. Dítko se soustředí na příběh, který mu čtete, učí se pozorně naslouchat a podle slovní instrukce správně plnit úkoly, rozvíjí se tak jeho myšlení. Významné pro dítě jsou i pracovní návyky a také vytváření vztahů k okolí. Učí se orientovat ve vztahu k přírodě, zvířatům, zjišťuje, jak se chovat k ostatním dětem i dospělým. Sami uznáte, že právě to je pro život dosti důležité.

Navíc se potěšíte půvabnými ilustracemi, srozumitelnými dítěti daného věku, které ve shodě s autorčiným záměrem budou dítě i vás učit pozorně se dívat na svět.

Přeji vám hodně radosti při zábavné a smysluplné hře s dítětem.

PhDr. Alena Šafrová

externí pedagožka

Pedagogické fakulty MU v Brně

Ke stažení

pdf Ukázka.pdf

Další tituly z řady "Všestranná příprava do školy"

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
NAPIŠTE NÁM