Rétorika pro každého | Albatrosmedia.cz
EN

Rétorika pro každého

Co nás mohou Aristoteles, Lincoln a Homer Simpson naučit o přesvědčování

Jay Heinrichs


Udolejte každého verbálního protivníka
Myslíte si, že rétorika není pro vás? Nechte se inspirovat Homerem Simpsonem, Winstonem Churchillem nebo Abrahamem Lincolnem a zlepšete si skóre úspěšnosti v hádkách vedených bez hněvu – ať už v e-mailech, na pódiu nebo u piva. Tato kniha je nejen poučná, ale také psaná se srdečností a vtipem. Naučí vás, jak poznat základní rétorické nástroje, i jak je šikovně a přesvědčivě použít, až budete chtít příště prosadit svou.

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 376
EAN 9788025126936
Datum vydání 14.10.2009
Věk od 15
Formát 167x225 mm
Nakladatelství BIZBOOKS
Hmotnost 0,76
Typ Kniha
Vazba vázaná s laminovaným potahem

Rétorika znamená víc než velkolepé řečnictví, umí víc než „používat slova… k ovlivňování nebo přesvědčování“, jak ji popisuje Websterův výkladový slovník. Rétorika nás učí debatovat bez hněvu. A dává možnost najít zdroj společenské moci…

Zdá se vám, že slovo rétorika zní příliš vznešeně? Zapomeňte na to. Kniha Rétorika pro každého vás naučí, jak toto umění využívat v každodenních debatách a sporech. Upozorňuje zejména na:

- potřebu stanovit svoje cíle a uvědomit si čas, ve kterém se spor odehrává,

- situaci, podle níž volíte, zda je vhodnější zdůraznit charakter, logiku nebo emoce,

- umění rozpoznat ideální načasování a formu sdělení.

Nechte se inspirovat mnohými proslulými i méně známými řečníky (v knize nechybí Cicero, Britney Spearsová, svatý Augustin, královna Viktorie ani Bart Simpson) a naučte se, jak poznat základní rétorické nástroje i jak je šikovně a přesvědčivě použít. Autor vám prozradí nejen časem prověřená tajemství, ale i současné rétorické techniky a populární úskoky, mezi něž například patří:

- Ciceronova strategie, jak v několika krocích přimět publikum k jednání,

- trik Abea Lincolna, který vám radí, jak snížit očekávání publika předstíráním vlastní neschopnosti,

- kódový jazyk, který používají politici, když chtějí zapůsobit na konkrétní skupinu lidí,

- chiasmus neboli křížová figura,

- fígl Eddieho Haskella.

Tato kniha je nejen poučná, ale také psaná se srdečností a vtipem. Neobsahuje totiž pouze ukázky projevů známých rétorů, ale i mnoho příkladů a rozhovorů ze skutečného života.

Jay Heinrichs strávil dvacet pět let ve vydavatelstvích jako autor časopisů, redaktor a vedoucí pracovník. Svou kariéru začal jako novinář a redaktor ve Washingtonu, D. C., kde se specializoval na ochranu životního prostředí. Později pracoval jako zástupce šéfredaktora v časopise Outside, šéfredaktor oddělení pro sport a zdraví v Rodale Inc., zakládající ředitel časopisu US Airways Attaché a skupinový vydavatel Ivy League Magazine Network. Rada pro rozvoj a podporu vzdělávání mu třikrát udělila zlatou medaili za nejlepší reportáž o vyšším vzdělávání. Jay žije se svou ženou Dorothy Behlen Heinrichsovou na svém stopadesátiakrovém pozemku ve středním New Hampshiru.

Uživatelské hodnocení

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
NAPIŠTE NÁM

Budete to vědět jako první!

Zajímá Vás, jaký knižní hit právě vychází, na jaké zboží je výhodná sleva, jaká běží soutěž o ceny? Přihlášením k odběru našich e-mailových novinek souhlasíte se zpracováním osobních údajů.