Naučte se programovat počítačové hry za 24 hodin | Albatrosmedia.cz
EN

Vánoční akce! Stírací los ke každé objednávce.

Naučte se programovat počítačové hry za 24 hodin

Michael Morrison


Naprogramujte si vlastní hru!
Ve 24 krátkých lekcích poznáte postupně princip tvorby her, vytvoříte univerzální herní mechanismus (engine), naučíte se kreslit tvary, vytvoříte ovládání hry, doplníte animace, zvuky, hudbu či další efekty, doplníte scénu a paměť nejvyšších skóre – vše samozřejmě v jednoduché, snadno realizovatelné podobě. Programovacím jazykem všech ukázek je C++. Doprovodné CD obsahuje vše, co k vytváření her potřebujete.

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 424
EAN 9788025103715
Datum vydání 19.11.2004
Věk od 15
Formát 167x225 mm
Nakladatelství COMPUTER PRESS
Hmotnost 0,68
Typ Kniha + CD

Také jste někdy zatoužili vytvořit si vlastní počítačovou hru? Anebo jste se o to už pokusili, ale nevěděli jste, jak začít nebo co všechno je potřeba provést? Zvládáte-li alespoň základy programování v některém programovacím jazyku, není při troše invence a kreativity zase tak složité dosáhnout zajímavého výsledku. Ve světě vyšly na toto téma již desítky knih; my vám přinášíme jednu z nejoblíbenějších, která počítá především s těmi méně zkušenými, avšak o to více zapálenými programátory. Projdete s ní všemi kroky vytváření počítačové hry a uvidíte, že jejich obecný koncept je z aplikační stránky ve většině případů stejný. Vaše snažení bude korunováno vytvořením herního stroje (game engine) vhodného pro opakované použití v dalších hrách.

Kniha vám postupně ukáže a naučí vás:

- Základy vytváření počítačové hry

- Vykreslování jednoduché grafiky

- Ovládání her pomocí klávesnice, myši a joysticku

- Základy počítačové animace, animace pomocí spritů

- Animování vzhledu spritů, vytváření pozadí pro hry

- Zvukové efekty a hudební doprovod her

- Využití umělé inteligence

- Vytvoření uvítacích obrazovek a ukázkového režimu, uchovávání nejvyššího dosaženého skóre

Lekcí je celkem 24 a všechny jsou sestaveny tak, aby vám jejich zvládnutí a seznámení s novými aspekty programování her včetně procvičení netrvalo déle než hodinu. Ukazují, že poutavou 2D-hru lze vytvořit i bez složité teorie a vysokoškolské matematiky; jednotlivými koncepty se tak budete moci seznámit do takové míry, která vám umožní vytvářet vlastní hry. Každý tématický blok je pak završen další hodinovou lekcí, v níž získané dovednosti uplatníte při vytvoření kompletní hry, vždy dokonalejší než byla hra předchozí: Pamatovák, Slepice na útěku, Kancelářská bitva, Meteobrana a Vesmírná hlídka.

Milionáře ani profesionálního tvůrce her z vás ještě tato kniha nejspíš neudělá, vytvářet zajímavé hry pro vaše vlastní potěšení i pro jiné uživatele - a to bez jakékoli předchozí průpravy - vás však bezesporu naučí a může tak být i dobrým odrazovým můstkem pro dosažení vyšších cílů…

Doprovodné CD obsahuje základní nástroje pro vytváření her v jazyce C++:

- Borland C++ Builder 5.5 Compiler a Command Line Tools

- Borland C++ Builder 6 Enterprise Trial Edition

- Kompletní zdrojové kódy všech her vytvářených v průběhu knihy

Uživatelské hodnocení

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
NAPIŠTE NÁM

Budete to vědět jako první!

Zajímá Vás, jaký knižní hit právě vychází, na jaké zboží je výhodná sleva, jaká běží soutěž o ceny? Přihlášením k odběru našich e-mailových novinek souhlasíte se zpracováním osobních údajů.