EN

O komunikaci

10 nejlepších příspěvků z Harvard Business Review

kolektiv


Poučení o tom, jak co nejlépe komunikovat, není nikdy dost!
Pokud byste o efektivní komunikaci neměli číst nic jiného, stojí za to přečíst si těchto 10 vynikajících příspěvků z Harvard Business Review. Světoví experti na problematiku komunikace dávají rady, jak co nejefektivněji komunikovat v nejrozmanitějších situacích a jak se zachovat, aby komunikace proběhla za všech okolností ku prospěchu zúčastněných stran.

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 204
EAN 9788072614974
Datum vydání 01.06.2017
Věk od 15
Formát 145x205 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Hmotnost 0,4000
Typ Kniha
GARY A. WILLIAMS a ROBERT B. MILLER, kteří společně založili v San Diegu společnost Miller-Williams, se ve své článku věnují přesvědčování. Dospěli k závěru, že šéfové mají svůj ustálený způsob rozhodování, který se posiluje opakujícími se úspěchy, případně se mění po několika selháních. Šéfové se řadí do některé z pěti kategorií (charizmatičtí a přemýšliví šéfové, skeptici, následovatelé a kontroloři). Rovněž ROBERT B. CIALDINI, profesor psychologie na Arizona State University, se zabývá přesvědčováním. Z jeho výzkumů vyplývá, že se přesvědčování řídí principy, jimž se lze naučit a jež lze uplatňovat ve všech situacích. DEBORAH TANNENOVÁ, jež přednáší lingvistiku na Georgetown University, se zaměřuje na jednu z nejdůležitějších dovedností, a to naslouchání. Prostřednictvím slov totiž manažeři hodnotí ostatní a jsou taktéž sami hodnoceni. Vysvětluje, jak konverzační styl často překrývá to, co říkáme, a ovlivňuje, komu lze věřit a co se podaří uskutečnit. Také JAY A. CONGER z Marshall School of Business se věnuje přesvědčování a tvrdí, že přesvědčování sestává ze čtyř základních prvků: důvěryhodnost, formulování argumentů v zájmu nalezení společného jazyka, poskytování jasných důkazů a emocionální propojení. LESLIE PERLOW (Harvard Business School) a STEPHANIE WILLIAMSOVÁ (Harvard Business School a Leeds School of Business v rámci University of Colorado) se zaměřují na pomluvy a nepravdivé informace. „Ticho“ věci neurovná a nevede ani k tomu, že by lidé byli produktivnější. Zamete prostě vše pod koberec a uvede do pohybu destruktivní síly. NICK MORGAN, zakladatel firmy Public Words, se věnuje rétorice. Tvrdí, že projev je třeba si nacvičit tak, abyste po dobu, kdy jej budete přednášet, své pocity prožívali. Projev tak bude působit věrohodně a publikum zaujme. STEPHEN DENNING je bývalým programovým ředitelem pro řízení znalostí Světové ban-ky. Pečlivě zvolený příběh může lídrovi pomoci v tom, že z abstraktního konceptu učiní smys-luplný program pro zaměstnance. Je důležité vědět, které vypravěčské postupy jsouvhodné pro které situace. KIMBERLY D. ELSBACHOVÁ (University of California) se ve svém článku zabývá tím, jak prosadit skvělý nápad. JOHN HAMM říká, že efektivní komunikace je nejdůležitějším nástrojem lídra, díky němuž může řídit ostatní. V organizacích hraje velký vliv těchto pět prvků: organizační struktura a hierarchie, finanční výsledky, lídrův vztah k práci, organizace času a korporátní kultura. HOLLY WEEKSOVÁ, která řídí organizace WritingWorks a SpeakingWorks v Cambridge, se zabývá komunikací přinášející stres. S využitím názorných příkladů vysvětluje, jak mohou manažeři svou komunikaci zlepšit.

Soubory ke stažení

Obsah pdf Ukázka.pdf

Uživatelské hodnocení

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

Přihlásit

Budete to vědět jako první!

Zajímá Vás, jaký knižní hit právě vychází, na jaké zboží je výhodná sleva, jaká běží soutěž o ceny? Přihlaste se k odběru našich e-mailových novinek!