EN

Nové trendy v leadershipu

Koncepce, výzkumy, aplikace

Daniela Pauknerová, Eva Jarošová, Hana Lorencová


Aktuální trendy leadershipu v nových, globálních podmínkách ekonomického prostředí.
Cílem knihy je představit základní přístupy v leadershipu a v šesti studiích vybraných konceptů poukázat na specifika leadershipu uplatňovaného v českých podmínkách a představit trendy leadershipu, které jsou aktuální v globálních podmínkách. Leadership je v současnosti vymezován jako proces ovlivňování druhých za účelem dosažení společných cílů. Ovlivňovat druhé ve smyslu dosažení organizačních cílů však již nestačí. K tomu je zapotřebí kompetentních lídrů, kteří jsou schopni motivovat své spolupracovníky.
Jiné dostupné formáty:

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 256
EAN 9788072614790
Datum vydání 27.02.2017
Věk od 15
Formát 165x235 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Hmotnost 0,432
Typ Kniha
Vazba brožovaná lepená s chlopněmi

Aktuální trendy leadershipu v nových, globálních podmínkách ekonomického prostředí.

Cílem monografie předních českých autorů a pedagogů Vysoké školy ekonomické v Praze je představit základní přístupy, modely a koncepce v leadershipu a v šesti studiích vybraných konceptů jednak poukázat na specifika leadershipu uplatňovaného v českých kulturních podmínkách, jednak představit ty trendy leadershipu, které se stávají aktuálními v nových, globálních podmínkách ekonomického prostředí. Leadership je v současnosti nejčastěji vymezován jako proces ovlivňování druhých za účelem dosažení společných cílů. Ovlivňovat druhé ve smyslu dosažení týmových či organizačních cílů však samo o sobě nestačí. K tomu je zapotřebí schopných, kompetentních lídrů, vybavených příslušnými schopnostmi a dovednostmi, kteří jsou schopni motivovat své spolupracovníky. Proto se autorský tým zaměřuje především na ty přístupy a aspekty leadershipu, které vedou k podněcování iniciativy vedených pracovníků, rozvíjení jejich potenciálu a k podpoře týmové práce a spolupráce.

Autoři si všímají především interakce lídra s jeho podřízenými, otázky následovníků a jejich zpětného vlivu na vedení lidí. Zkoumání tak složitého jevu, jakým je leadership, znamená zabývat se rovněž tématy, jakými je například vztah leadershipu a moci, ovlivňování pracovníků i pracovních týmů či vazba leadershipu a organizační kultury. Autoři se tudíž inspirovali globálními celospolečenskými trendy a zároveň v praxi ověřovali, jak se tyto trendy promítají do práce lídrů v našich podmínkách. V monografii lze proto najít důležité principy, z nichž by měl moderní přístup k leadershipu vycházet. Jde jednak o koncepty, které jsou již prověřeny dlouholetou praxí, ale i o koncepty, jež jsou u nás prozatím ne příliš známé (například participativní leadership, servant leadership, autentický leadership). Publikace zahrnuje šest výzkumných studií týkajících se – jak již bylo uvedeno - nových koncepcí leadershipu a jejich aplikace v organizačních podmínkách, dále problematiky genderových vztahů a v neposlední řadě rozvoje lídrů, jako je například osobní účinnost (self-efficacy), skupinových programů, koučování apod. Její závěr je pak věnován aktuálním tématům leadershipu, která souvisejí s rozvojem potenciálu lídrů a jejich dalším směřováním. Patří sem kreativita a její uplatnění v leadershipu, vývojový náhled na život lídra a jeho rozvoj a konečně téma zabývající se jevy, které mohou výkon činnosti lídrů limitovat, a jejich možným řešením.

Monografie autorského týmu pod vedením Evy Jarošové, Daniely Pauknerové a Hany Lorencové je určena nejen šéfům podniků státní i soukromé sféry, neziskovým apod. organizacím, politikům i šéfům všech pracovních týmů, ale především studentům ekonomického zaměření, kteří se na tuto roli teprve připravují.

Ke stažení

pdf Ukázka.pdf

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
Autor knihy
Daniela Pauknerová

Daniela Pauknerová

Daniela Pauknerová je absolventkou jednooborové psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde získala titul Ph.D. Je vedoucí katedry manažerské psychologie a sociologie na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické. Ve své výzkumné a pedagogické práci se věnuje problematice psychologie práce a řízení, tréninku komunikačních, sociálních a manažerských dovedností a managementu osobního rozvoje. Zabývá se také psychologickým a profesním poradenstvím a psychologickou diagnostikou. Je autorkou a spoluautorskou řady odborných publikací, např. Management osobního rozvoje či Nové trendy v leadershipu.
Zobrazit profil autora

Eva Jarošová

Eva Jarošová

Eva Jarošová je absolventkou fakulty obchodní VŠE a jednooborové psychologie na FF UK v Praze, kde také získala titul Ph.D. Dlouhodobě působí na katedře manažerské psychologie a sociologie VŠE v Praze a v Akademické psychologické poradně VŠE. Ve své výzkumné a pedagogické práci se zabývá problematikou manažerské psychologie, leadershipu a rozvojem sociálních a manažerských dovedností. Je autorkou a spoluautorkou řady odborných publikací.
Zobrazit profil autora
NAPIŠTE NÁM