EN

Deset zaručených způsobů jak neuspět v podnikání

Donald R. Keough


Kniha někdejšího prezidenta firmy Coca-Cola představuje základní chyby a nebezpečné typy chování, které dlouhodobě vedou k zásadním problémům a pro podniky mohou znamenat katastrofu. Neochota podstupovat rizika, nepružnost, izolace manažerů od každodenního provozu, spoléhání na externí konzultanty, nebezpečí byrokracie, nekonzistentní firemní komunikace – to jsou jen některá z rizik, na něž kniha upozorňuje s využitím příkladů z podnikové praxe i z každodenního života.

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 162
EAN 9788072612154
Datum vydání 01.01.2010
Věk od 0
Formát 145x205 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Hmotnost 0,2300
Typ Kniha
Kniha Deset zaručených způsobů jak neuspět v podnikání (nakladatelství Management Press, brož., 162 str., doporučená cena 280 Kč, z angl. přel. H. Škapová) z pera výjimečné osobnosti ze světa byznysu a uznávaného lídra Donalda R. Keougha je „doporučenou literaturou“ pro všechny manažery a podnikatele, kteří se nechtějí nechat vlákat do některé z „pastí“, jež by pro ně mohly znamenat neúspěch.      Autor v knize na základě svých dlouholetých zkušeností předkládá „desatero přikázání“ a varuje, že pokud manažeři a podnikatelé budou pečlivě dodržovat jedno či více z nich, dočkají se neúspěchu nebo se ocitnou na dobré cestě, která jejich firmu přivede ke krachu. Tvrdí, že za neúspěchem nestojí strategické chyby, ale jeho skutečnou příčinou bývají lidé – vůdčí osobnosti podniku jakožto hlavní aktéři na podnikatelské scéně; a vedou-li prostřednictvím svých osobních nedostatků podnik špatným směrem, směřují do propasti a svůj podnik mohou stáhnout s sebou. Neochota podstupovat rizika a cokoli měnit, nepružnost, izolace od každodenního provozu, spoléhání se na externí poradce, nebezpečí byrokracie, arogance a domýšlivost – to jsou některé z chyb, na něž autor – s využitím příkladů ze své bohaté praxe – upozorňuje.      Keoughovy „osvícené“ způsoby lze uplatnit v každém podniku, bez ohledu na to, v jaké fázi vývoje se nachází. Nicméně jsou určeny především manažerům a podnikatelům, kteří již určitého úspěchu dosáhli. Vlastně platí, že čím většího úspěchu dosáhli, tím více by se jimi měli řídit. Pokud stojí v čele podniku, který má skvělé výsledky a dosahuje vysokého zisku, měli by se mít na pozoru. Právě v takové chvíli hrozí největší nebezpečí, že „propadnou“ některému z „desatera přikázání“.      Buďte přesvědčeni o vlastní neomylnosti – nikdy nepřipusťte problém nebo nějakou chybu. Pokud se zdá, že se něco vyvíjí špatně, zamaskujte to nebo počkejte, dokud se nevyvine pořádná krize a pak svalte vinu na nějakou vnější příčinu – nebo nejlépe na někoho jiného. Ignorujte skutečnost, že i jiní lidé něco znají.      Spoléhejte na odborníky a externí poradce – neúspěch vás čeká v případě, že dopustíte, abyste dělali věci, které by odporovaly vašemu vnitřnímu přesvědčení. Svět nikdy nebude trpět nedostatkem „odborníků“ všemožného zaměření, kteří stále dokola slídí po chodbách podniků i vládních institucí a snaží se prodat nějaký nový poznatek, novou předpověď nebo nově recyklovanou myšlenku.      Schovávejte se před lidmi – není nad to vybudovat si „izolovanou pevnost“, abyste si každého udrželi pěkně od těla. Rozhodně nezvedejte vlastní telefon. A už vůbec nechoďte po kancelářích, abyste si popovídali s lidmi… a obklopte se poradci a zaměstnanci, kteří jsou placeni za to, aby byli přesvědčeni o tom, jak jste úžasní.      A na závěr svého desatera připojuje autor ještě jedenácté a podle jeho názoru nejdůležitější přikázání: Vzdejte se nadšení pro práci… vzdejte se nadšení jakožto základní esence, z níž vychází vůdcovství a veškerý společenský pokrok. Pokud usilujete o neúspěch, ignorujte psychologické faktory, mezi něž nadšení bezesporu patří. Donald R. Keough je předsedou správní rady investiční společnosti Allen & Company a členem správní rady firmy Berkshire Hathaway. V letech 1981 až 1993 byl prezidentem a výkonným ředitelem společnosti Coca-Cola. Během své výjimečné kariéry působil ve správních radách takových společností, jako jsou například McDonald´s, H. J. Heinz Company, The Washington Post Company či Home Depot.      Se svou ženou Marylin žije v Atlantě. Doporučujeme vám další knihy z tematické oblasti podnikového managementu.  

Soubory ke stažení

PDF Ukázka.PDF

Uživatelské hodnocení

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

Přihlásit

Budete to vědět jako první!

Zajímá Vás, jaký knižní hit právě vychází, na jaké zboží je výhodná sleva, jaká běží soutěž o ceny? Přihlaste se k odběru našich e-mailových novinek!