EN

Deset zaručených způsobů jak neuspět v podnikání

Donald R. Keough


Kniha někdejšího prezidenta firmy Coca-Cola představuje základní chyby a nebezpečné typy chování, které dlouhodobě vedou k zásadním problémům a pro podniky mohou znamenat katastrofu. Neochota podstupovat rizika, nepružnost, izolace manažerů od každodenního provozu, spoléhání na externí konzultanty, nebezpečí byrokracie, nekonzistentní firemní komunikace – to jsou jen některá z rizik, na něž kniha upozorňuje s využitím příkladů z podnikové praxe i z každodenního života.

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 162
EAN 9788072612154
Datum vydání 01.01.2010
Věk od 0
Formát 145x205 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Hmotnost 0,228
Typ Kniha
Vazba brožovaná lepená

Kniha Deset zaručených způsobů jak neuspět v podnikání (nakladatelství Management Press, brož., 162 str., doporučená cena 280 Kč, z angl. přel. H. Škapová) z pera výjimečné osobnosti ze světa byznysu a uznávaného lídra Donalda R. Keougha je „doporučenou literaturou“ pro všechny manažery a podnikatele, kteří se nechtějí nechat vlákat do některé z „pastí“, jež by pro ně mohly znamenat neúspěch.

     Autor v knize na základě svých dlouholetých zkušeností předkládá „desatero přikázání“ a varuje, že pokud manažeři a podnikatelé budou pečlivě dodržovat jedno či více z nich, dočkají se neúspěchu nebo se ocitnou na dobré cestě, která jejich firmu přivede ke krachu. Tvrdí, že za neúspěchem nestojí strategické chyby, ale jeho skutečnou příčinou bývají lidé – vůdčí osobnosti podniku jakožto hlavní aktéři na podnikatelské scéně; a vedou-li prostřednictvím svých osobních nedostatků podnik špatným směrem, směřují do propasti a svůj podnik mohou stáhnout s sebou. Neochota podstupovat rizika a cokoli měnit, nepružnost, izolace od každodenního provozu, spoléhání se na externí poradce, nebezpečí byrokracie, arogance a domýšlivost – to jsou některé z chyb, na něž autor – s využitím příkladů ze své bohaté praxe – upozorňuje.

     Keoughovy „osvícené“ způsoby lze uplatnit v každém podniku, bez ohledu na to, v jaké fázi vývoje se nachází. Nicméně jsou určeny především manažerům a podnikatelům, kteří již určitého úspěchu dosáhli. Vlastně platí, že čím většího úspěchu dosáhli, tím více by se jimi měli řídit. Pokud stojí v čele podniku, který má skvělé výsledky a dosahuje vysokého zisku, měli by se mít na pozoru. Právě v takové chvíli hrozí největší nebezpečí, že „propadnou“ některému z „desatera přikázání“.

     Buďte přesvědčeni o vlastní neomylnosti – nikdy nepřipusťte problém nebo nějakou chybu. Pokud se zdá, že se něco vyvíjí špatně, zamaskujte to nebo počkejte, dokud se nevyvine pořádná krize a pak svalte vinu na nějakou vnější příčinu – nebo nejlépe na někoho jiného. Ignorujte skutečnost, že i jiní lidé něco znají.

     Spoléhejte na odborníky a externí poradce – neúspěch vás čeká v případě, že dopustíte, abyste dělali věci, které by odporovaly vašemu vnitřnímu přesvědčení. Svět nikdy nebude trpět nedostatkem „odborníků“ všemožného zaměření, kteří stále dokola slídí po chodbách podniků i vládních institucí a snaží se prodat nějaký nový poznatek, novou předpověď nebo nově recyklovanou myšlenku.

     Schovávejte se před lidmi – není nad to vybudovat si „izolovanou pevnost“, abyste si každého udrželi pěkně od těla. Rozhodně nezvedejte vlastní telefon. A už vůbec nechoďte po kancelářích, abyste si popovídali s lidmi… a obklopte se poradci a zaměstnanci, kteří jsou placeni za to, aby byli přesvědčeni o tom, jak jste úžasní.

     A na závěr svého desatera připojuje autor ještě jedenácté a podle jeho názoru nejdůležitější přikázání: Vzdejte se nadšení pro práci… vzdejte se nadšení jakožto základní esence, z níž vychází vůdcovství a veškerý společenský pokrok. Pokud usilujete o neúspěch, ignorujte psychologické faktory, mezi něž nadšení bezesporu patří.

Donald R. Keough je předsedou správní rady investiční společnosti Allen & Company a členem správní rady firmy Berkshire Hathaway. V letech 1981 až 1993 byl prezidentem a výkonným ředitelem společnosti Coca-Cola. Během své výjimečné kariéry působil ve správních radách takových společností, jako jsou například McDonald´s, H. J. Heinz Company, The Washington Post Company či Home Depot.

     Se svou ženou Marylin žije v Atlantě.

Doporučujeme vám další knihy z tematické oblasti podnikového managementu.

Ke stažení

PDF Ukázka.PDF

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
NAPIŠTE NÁM