EN

Synergie v moderním managementu

Oĺga Vodáčková, Leo Vodáček


Nová publikace zkušených odborníků přístupnou formou vysvětluje, co se synergiemi v moderním managementu rozumí, jak vznikají, jak se klasifikují, jaké kladné a záporné efekty mohou vyvolat a jak je lze měřit. Poukazuje na příležitosti i hrozby při vzniku situací, jež kladné nebo záporné synergické efekty mohou vyvolat.

Detailní informace

Žánr management
Jazyk čeština
Počet stran 172
EAN 9788072611904
Datum vydání 01.01.2009
Věk od 0
Formát 165x235 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Typ Kniha
Nová kniha předních domácích odborníků a zkušených autorů L. Vodáčka a O. Vodáčkové Synergie v moderním managementu předkládá čtenářům jeden z dosud velmi diskusních a ne zcela propracovaných konceptů manažerské teorie a praxe – téma manažerské synergie. Přístupnou formou vysvětluje, co se synergiemi v moderním managementu rozumí, jak vznikají, jak se klasifikují, poukazuje na příležitosti i hrozby při vzniku situací, jež kladné nebo záporné synergické efekty mohou vyvolat, uvádí, jak lze tyto efekty měřit. Čtenářům zprostředkovává řadu názorů na současné pojetí synergie v moderním světovém managementu, možnosti a předpoklady jejího využití.      S využitím původního osvědčeného modelu kritických faktorů úspěchu, nejnovějších poznatků a ilustrativních příkladů autoři ukazují podstatu synergie základních manažerských procesů v rámci organizační jednotky. Návazně analyzují synergické efekty při interakčním propojení organizační jednotky s partnerskými skupinami (dodavateli, zákazníky, komplementáři, konkurenty) jejího podstatného podnikatelského prostředí. Soustřeďují pozornost na úlohu cílů spolupracujících či soupeřících partnerů, jejich zdrojový potenciál a různé typy jejich interakčních vazeb, což ve svém celku předurčuje vznik synergických efektů pozitivní nebo negativní kooperace.      Poznatkově bohatá kniha, která je určena všem zájemcům o moderní management 21. století – jak manažerům z praxe, tak i studentům vysokých škol ekonomického směru a posluchačům doktorandského studia manažerských disciplín a programů MBA – čtenářům podává ucelenou informaci o současné úrovni poznání a místu synergií v moderním managementu. Zároveň se čtenáře snaží inspirovat k jejich vlastnímu tvůrčímu přemýšlení a pochopení nezbytné existence a působení synergií na výsledky jejich manažerské práce. Autoři tedy nedeklarují „všeobecně použitelné návody“, do nichž by bylo možné problematiku synergie v moderním managementu vtěsnat, ani nenabízejí jednoduché a „zaručené“ recepty na dosažení „instantního úspěchu“ při vytváření a využívání pozitivních synergií, neboť předpokladem správného jednání v reálné manažerské praxi je nepochybně vlastní kvalifikované poznání a porozumění věci. Prof. Ing. Leo Vodáček, DrSc.,  přední český odborník v oblasti manažerské teorie a praxe, uplatnil své dlouholeté zkušenosti z práce vrcholového manažera v české i zahraniční podnikové a vědeckovýzkumné sféře na VŠE v Praze, kde působil od první poloviny devadesátých let. Jeho vědecká, pedagogická a konzultační činnost profesora informačního managementu se rozvíjela i ve spolupráci s řadou českých a zahraničních vysokých škol, jejich vědeckých rad, odborných komisí a týmů státních orgánů i podniků. V  posledním době se věnuje především výuce na dvou mezinárodních manažerských školách (studium MBA), doktorandskému studiu a vědecké spolupráci s českými a zahraničními partnery.  Je autorem nebo spoluautorem více než 30 knižních publikací, z nichž některé byly vydány v Německu, Rakousku, Rusku, a na Slovensku. Ing. Oľga Vodáčková, CSc., věnovala svou odbornou dráhu především vědeckovýzkumné a konzultační činnosti v oblasti managementu a financování ve stavebnictví. Dlouhodobě pracovala v celostátním vědeckovýzkumném ústavu, v řadě odborných a statutárních orgánů státní správy, soukromého sektoru a vysokých škol. Své zkušenosti z moderního managementu, zejména pak z řízení inovací, uplatnila v bohaté domácí i zahraniční publikační činnosti, vystoupeních na konferencích i jako konzultantka a členka několika správních orgánů domácích a zahraničních firem. Dnes se věnuje především komparativním rozborům moderních manažerských teorií.       Z knih na téma podnikového managementu můžete vybírat na této stránce.      Další knihy, kterých se užívá také jako učebnic na ekonomických fakultách vysokých škol a v různých formách manažerského vzdělávání, včetně programů MBA, najdete na této stránce.

Soubory ke stažení

PDF Ukázka.PDF

Uživatelské hodnocení

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

Přihlásit

Budete to vědět jako první!

Zajímá Vás, jaký knižní hit právě vychází, na jaké zboží je výhodná sleva, jaká běží soutěž o ceny? Přihlaste se k odběru našich e-mailových novinek!