EN

Budoucnost konkurence

Spoluvytváření jedinečné hodnoty se zákazníkem

C. K. Prahalad, Venkatram Ramaswamy


Kniha renomovaných světových autorů a poradců v oboru podnikové strategie zaměřuje pozornost na zásadní proměnu vztahů zákazníků a firem. Autoři zdůrazňují, že hodnota pro zákazníka – dnes mnohem aktivnějšího, informovanějšího a zkušenějšího než kdykoli dříve – většinou již nespočívá ve výrobcích a službách jako takových, které mu firmy jednostranně a v nepřeberném množství vnucují. Uspět a napříště si zajistit ziskový růst a vlastn

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 280
EAN 9708072611263
Datum vydání 01.01.2005
Věk od 0
Formát 165x235 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Typ Kniha
Spotřebitelům je dnes k dispozici nepřeberné množství výrobků a služeb, a přesto v nich nenacházejí plné uspokojení. Vrcholová vedení firem  mají na výběr z široké palety strategických možností, které však firmám přinášejí stále nižší hodnotu. Co tento paradox vypovídá o současné podobě a o budoucnosti konkurenčního jednání firem?       C. K. Prahalad, světově proslulý autor v oboru podnikové strategie, a jeho kolega Venkatram Ramaswamy ve své nejnovější knize Budoucnost konkurence, kterou s podtitulem Spoluvytváření jedinečné hodnoty se zákazníkem vydalo ve své prestižní edici Knihovna světového managementu nakladatelství Management Press (váz., 280 str., doporučená cena 410 Kč, z angl. orig. ji přeložila Irena Grusová), dokazují, že stojíme na prahu nového světa, v němž se sbližují až dosud odlišné role firmy a zákazníka a zásadním a zcela nevídaným způsobem se proměňují zdroje vytváření hodnoty.      Prahalad a Ramaswamy ukazují, že tradiční pojetí vytváření hodnoty, jehož středem a východiskem je firma, se otřásá pod tlakem stále zkušenějších, informovanějších, aktivnějších a organizovanějších zákazníků a také v důsledku sbližování a prolínání technologií a odvětví. Hodnota pro zákazníky již nespočívá ve výrobcích a službách, které jim jednostranně dodávají a poskytují firmy. Stále častěji a ve stále vyšší míře, říkají autoři, je hodnota vytvářena společně spotřebiteli a firmami.      Na základě široce založeného výzkumu a experimentování v oblasti spoluvytváření v mnoha různých odvětvích autoři představují nový přístup k vytváření hodnoty. Načrtávají rámec, v němž vzájemné součinnosti spotřebitelů a firem a jedinečné osobní zkušenosti spoluvytváření, umožňované a podporované technickou a sociální infrastrukturou, dovolují každému spotřebiteli spoluvytvářet a spolupřivlastňovat si jedinečnou hodnotu – spolu se sítí firem a různých společenství spotřebitelů.      Prahalad a Ramaswamy využívají velkého množství výmluvných příkladů firem, které experimentují s  novými praktickými postupy, probírají klíčové stavební prvky spoluvytváření a ukazují, jak nové technologické a sociální způsobilosti podporují prostředí zkušenosti.       Efektivní konkurenční jednání vyžaduje, aby se vrcholoví vedoucí pracovníci firem soustřeďovali na vytváření nového strategického kapitálu. Manažerům se musí dostat možnosti zvyšovat vlastní efektivnost na základě prožitku zkušenosti s firmou v roli „spotřebitelů“, podmínek k rychlému vytváření nových znalostí, řízení kvality zkušenosti, možnosti výběrovým způsobem získávat okamžitý přístup k odborným způsobilostem, flexibilně a rychle měnit konfiguraci zdrojů a spolupracovat při vytváření hodnoty prostřednictvím sítí zkušenosti.      Kniha Budoucnost konkurence C. K. Prahalada a Venkatrama Ramaswamyho poukazuje na dosud nebývalé příležitosti k vytváření hodnoty a inovování, a naznačuje tak, jakým způsobem se vedoucí pracovníci firem mohou podílet na spoluvytváření budoucnosti.      Kniha vyšla v ediční řadě Knihovna světového managementu. OBSAH KNIHY Kapitola    1   Spoluvytváření hodnoty Kapitola    2   Stavební prvky spoluvytváření Kapitola    3   Zkušenost spoluvytváření Kapitola    4   Inovování zkušenosti Kapitola    5  Vytváření jedinečné osobní zkušenosti Kapitola    6   Sítě zkušenosti Kapitola    7   Trh jako otevřený prostor Kapitola    8   Vytváření nového strategického kapitálu Kapitola    9   Manažer jako spotřebitel Kapitola  10   Rychlé vytváření znalostí Kapitola  11   Strategie jako výsledek objevitelského přístupu Kapitola  12   Vytváření nových způsobilostí pro budoucnost Pomůcky pro samostatné bádání C. K. Prahalad byl profesorem podnikové správy na University of Michigan Business School. Spoluautor (s G. Hamelem) světového bestselleru Competing for the Future. Venkatram Ramaswamy je členem katedry elektronického podnikání a profesorem marketingu na University of Michigan Business School. Podrobnou a fundovanou recenzi knihy (v češtině) najdete na serveru akamonitor. Dále vám doporučujeme: C. K. Prahalad: Strategie růstu. In: Gibson, R.: (ed.): Nový obraz budoucnosti a další tituly z naší Knihovny světového managementu.

Další tituly z řady "Knihovna světového managementu"

Uživatelské hodnocení

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit

Budete to vědět jako první!

Zajímá Vás, jaký knižní hit právě vychází, na jaké zboží je výhodná sleva, jaká běží soutěž o ceny? Přihlaste se k odběru našich e-mailových novinek!