EN

Strategie modrého oceánu

Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry

W. Chan Kim, Renée Mauborgne


Přední představitelé moderního strategického managementu na základě více než patnáctiletého intenzivního studia tvůrčích strategických tahů stovek firem z více než třiceti odvětví předkládají systematický přístup v podobě praktických pravidel a nástrojů, který firmám umožní vyhnout se nelítostné konkurenci – boji o konkurenční výhodu, o tržní podíl, o odlišení vlastního produktu… Ukazují, že trvalý úspěch nezajišťuje šarvátky s konkure

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 240
EAN 9788072611287
Datum vydání 01.01.2012
Věk od 0
Formát 165x235 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Hmotnost 0,43
Typ Kniha
Kniha W. Chana Kima a Renée Mauborgneové Strategie modrého oceánu, jejíž české vydání s podtitulem Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry připravilo nakladatelství Management Press (váz., 240 str., doporučená cena 439 Kč, z angl. orig. knihu přeložila Irena Grusová), vystavuje pochybám vše, co bylo až dosud považováno za předpoklad strategického podnikatelského úspěchu.      Mezinárodní bestseller, který vyšel již v 42 jazycích a jehož se prodalo již více než 2 milióny výtisků, na současnou vypjatou konkurenční situaci reaguje tak, že přináší pragmatickou a názornou metodologii hodnotových inovací, které jsou klíčovým prvkem vytváření „modrých oceánů“ nových a výlučných tržních příležitostí.      „Firmy – ve snaze o dosažení udržitelného a ziskového růstu – se tradičně pouštějí do neúprosných konkurenčních střetů – do přímé konfrontace s konkurenty,“ říkají autoři. „Bojují o dosažení konkurenční výhody, svádějí bitvy o tržní podíl, usilují o to, aby vynikly, aby se něčím odlišily od svých konkurentů.“      Výsledkem takového přístupu jsou v dnešních podmínkách, kdy jednotlivá odvětví jsou doslova přeplněna konkurenty a kdy jejich nabídka vysoko převyšuje poptávku, „rudé oceány“, v jejichž „krvavých“ vodách mezi sebou tito soupeři zápasí o neustále se zmenšující ziskový potenciál, přičemž jejich nabídky jsou si v důsledku intenzivního „benchmarkingu“ stále podobnější a podobnější. Autoři dokazují, že ačkoli většina firem se vrhá do „rudých oceánů“ líté konkurence, pravděpodobnost, že by jim taková strategie mohla zajistit budoucí ziskový růst, je dnes stále menší a menší.      Vycházejí přitom z důkladného studia více než 150 „strategických tahů“, k nimž došlo během více než sta let ve třiceti různých podnikatelských odvětvích. Dokazují, že základem úspěchu vůdčích firem zítřka nebudou vítězné střety s konkurenty, ale vytváření „modrých oceánů“ svrchovaného tržního prostoru zralého pro další růst. Takové strategické tahy – autoři je označují jako „hodnotové inovace“ – vytvářejí skokové přírůstky hodnoty jak pro firmu, tak i pro její zákazníky, vyřazují konkurenty ze hry a podněcují a uvolňují novou poptávku.      Kniha Strategie modrého oceánu ale především přináší systematický přístup, jenž ve svých důsledcích umožňuje minimalizovat význam konkurenčních firem a odkázat je do „postavení mimo hru“. V knize, která od základu mění tradiční pohled na strategii, autoři předkládají zkušeností prověřené systémové rámce, analytické nástroje a praktické principy, umožňující úspěšné zformulování a realizaci strategií modrého oceánu – úspěšné vytváření a využívání „modrých oceánů“ příležitostí.      Kniha W. Chana Kima a Renée Mauborgneové, která fakticky  převrací tradiční myšlenkové pojetí strategie, tak načrtává spolehlivou mapu „nové smělé cesty k budoucím podnikatelským vítězstvím“.      Kniha vyšla v Knihovně světového managementu nakladatelství Management Press. W. Chan Kim je profesorem strategie a mezinárodního managementu na INSEAD, prestižním institutu s kampusem ve Fontainebleau nedaleko Paříže a v Singapuru a zakladatelem Value Innovation Network (VIN), globálního společenství zabývajícího se praktickými aplikacemi koncepcí hodnotových inovací, a členem správní rady Value Innovation Action Tank. Renée Mauborgne je profesorkou strategie a managementu na INSEAD a spoluzakladatelkou Value Innovation Network (VIN), globálního společenství zabývajícího se praktickými aplikacemi koncepcí hodnotových inovací, a členkou správní rady Value Innovation Action Tank. Rozhovor, jejž autoři poskytli redakci webových novinek/aktualit nakladatelství Management Press a redakci přílohy Kariéra HN, najdete na této stránce. Zájemcům o další informace o knize a o jejích autorech (v angličtině) doporučujeme webové stránky originálního vydání knihy.      Podrobnou recenzi knihy (v češtině) uveřejnil také server akamonitor.cz.

Další tituly z řady "Knihovna světového managementu"

Uživatelské hodnocení

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit

Budete to vědět jako první!

Zajímá Vás, jaký knižní hit právě vychází, na jaké zboží je výhodná sleva, jaká běží soutěž o ceny? Přihlaste se k odběru našich e-mailových novinek!