EN

Dynamická strategie

Schopnost pohotově měnit strategii vám umožní získat náskok před konkurenty

Yves Doz, Mikko Kosonen


Kniha předních světových poradců v oboru podnikatelských strategií a strategického managementu probírá důvody, proč některé firmy nejsou s to přizpůsobit se změnám, zatímco jiné dokáží v změnách, přelomových situacích a opakujících se diskontinuitách nacházet podnikatelskou příležitost a získávat z nich prospěch.

Detailní informace

Jazyk čeština
Původní název Fast Strategy
Počet stran 288
EAN 9788072612277
Datum vydání 01.01.2011
Věk od 0
Formát 165x235 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Hmotnost 0,631
Typ Kniha
Vazba vázaná s laminovaným potahem

Úspěšné firmy se často stávají oběťmi vlastního úspěchu – když jejich podnikatelské odvětví dozraje, obvykle již totiž nedokáží provést zásadní strategickou sebeobnovu a dosáhnout nové růstové křivky. Proto se potřebují naučit využívat příležitostí, které jim přinášejí změny, přelomové situace a diskontinuity v podnikatelském prostředí.

      Kniha vyhledávaných poradců v oboru podnikatelských strategií a zkušených a úspěšných manažerů Yvese Doze a Mikka Kosonena uvádí důvody, proč některé firmy nejsou s to se takovým změnám přizpůsobit, zatímco jiné dokáží v bouřlivých turbulencích podnikatelského prostředí nacházet podnikatelské příležitosti a získávat z nich prospěch.

      Autoři představují tři zásadní způsobilosti, které si firmy musí osvojit, aby si zajistily a udržely růstový potenciál. Jde o strategickou vnímavost, o kolektivní zapojení a souhru členů vrcholového vedení a o pružnost firemních zdrojů.

      Podrobně studují každý z těchto prvků „strategické agilnosti“ i předpoklady jejich optimálního (a koordinovaného) rozvoje, aby vedení firem dokázala nalézat správný poměr mezi kontinuitou a podnikatelskou stabilitou na jedné straně a inovačními procesy (včetně implementování nových podnikatelských modelů a inovačních způsobů vytváření hodnoty pro zákazníky i pro firmu) na straně druhé.

      Y. Doz a M. Kosonen dále ukazují, jak systematicky tuto strategickou agilnost firmy v praxi dovedně rozvíjet, aby její strategie odpovídala novým potřebám – aby její strategie byla skutečně dynamická – a aby taková „agilní“ firma dokázala získávat náskok před svými konkurenty a také si jej udržovat.

      Možná východiska i cesty osvojení si, popřípadě znovuobnovení strategické agilnosti firmy pak autoři dokumentují na reálných modelových příkladech vybraných předních světových firem (zejména Nokia, SAP, IBM a Hewlett Packard).

      Objevná kniha předních světových autorů v oboru strategického managementu je určena nejen tvůrcům podnikatelských strategií ve firmách, ale i všem podnikatelům a manažerům, kterým leží na srdci budoucnost jejich organizací, a pochopitelně i pedagogům a studentům pokročilých manažerských a podnikatelských programů.

     Vyšlo v Knihovně světového managementu.

Yves Doz je profesorem globálních technologií a inovací a strategického managementu na INSEAD. Věnuje se výzkumu strategií a organizačních struktur nadnárodních firem a k tomuto tématu publikoval velkou řadu statí a několik úspěšných knih. Má rovněž rozsáhlé podnikatelské zkušenosti a jako poradce v oblasti rozvoje nových růstových příležitostí a tvorby a implementace konkurenceschopných revitalizačních programů pracoval pro celou řadu velkých světových firem.

Mikko Kosonen  v současnosti působí jako výkonný viceprezident Finského inovačního fondu. Před tím zastával několik vrcholových manažerských míst ve firmě Nokia, mimo jiné místo šéfa strategie a hlavního ředitele pro informace. Je viceprezidentem dozorčí rady Finské pošty a pracuje v několika poradních výborech firem (například Hewlett Packard) a organizací věnujících se výzkumu znalostí a inovací a rozvoji podnikového managementu.

Ke stažení

PDF Ukázka.PDF

Další tituly z řady "Knihovna světového managementu"

Hodnocení čtenářů

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

 Přihlásit
NAPIŠTE NÁM