EN

Benchmarking – mýty a skutečnost

Model efektivního učení se a zlepšování

David Vykydal, Petra Halfarová, Jaroslav Nenadál


Ojedinělá publikace shrnuje význam, efekty a etické zásady benchmarkingu jako jedné z nejefektivnějších forem učení se a rozvoje organizací i jejich zaměstnanců a zdroje podnětů k nutným změnám a k trvalému zlepšování. Přináší návrh původního pětifázového modelu benchmarkingu, přičemž každá z jeho fází je podrobně popsána z hlediska praktických postupů, metod a nástrojů, kterých lze využít při plánování a realizaci benchmarkingových projektů.

Detailní informace

Jazyk čeština
Počet stran 268
EAN 9788072612246
Datum vydání 01.01.2011
Věk od 0
Formát 165x235 mm
Nakladatelství MANAGEMENT PRESS
Typ Kniha
S pojmem, resp. s metodou benchmarkingu se v české podnikové praxi dosud spojuje mnoho nedorozumění, nejasností, omylů, pochybností, falešných představ i dezinterpretací. Nová a v našem prostředí dosud stále ojedinělá monografie předního domácího odborníka Jaroslava Nenadála a jeho spolupracovníků Davida Vykydala a Petry Halfarové Benchmarking – mýty a skutečnost (s podtitulem Model efektivního učení se a zlepšování knihu vydává nakladatelství Management Press, brož., 268 str., doporučená cena 399 Kč) si klade za cíl rozptýlit tyto s benchmarkingem asociované mýty a benchmarking představit jako vysoce efektivní formu učení se z „lepší praxe“, která organizacím působícím prakticky ve všech odvětvích a vystavovaným neustálým tlakům na zlepšování, inovace a změny pomáhá dosahovat trvalé konkurenceschopnosti, a to díky účinnému a včasnému upokojování nároků a potřeb jednotlivých zainteresovaných stran, při dosažení optimální jakosti výkonů a s co nejmenší spotřebou zdrojů (s co nejnižšími náklady).      Kniha ukazuje podstatu benchmarkingu, jeho formy a typy (modely), shrnuje jeho význam, přínosy, etické zásady (kodexy) a představuje i reprezentativní zkušenosti s ním. Přesvědčivě dokládá, proč bychom měli benchmarking považovat za metodu strategického managementu, a přináší doporučení, jak benchmarking iniciovat, plánovat, provádět a jak přezkoumávat jeho výsledky a zjištění a jak benchmarking dále rozvíjet.      Autoři současně předkládají návrh původního pětifázového modelu benchmarkingu, který počítá s iniciační, plánovací, analytickou, integrační a realizační fází benchmarkingového projektu, a v duchu tohoto navrženého univerzálního algoritmu je také členěn text celé publikace. Zároveň upozorňují na rizika a omezení benchmarkingu, na to, čeho se v zájmu efektivního vedení benchmarkingového projektu vyvarovat, a dovozují, proč musí být vlastní benchmarking provázán s realizací změn a se zlepšováním.      Významnou součástí knihy je případová studie uskutečněného benchmarkingového projektu založená na zkušenostech autorů, přílohu knihy pak tvoří slovník nejdůležitějších pojmů, které jsou s benchmarkingem bezprostředně spojeny.      Svým tématem, ale i přehledností a přístupností by kniha měla oslovit manažery všech typů organizací, značný užitek může přinést také studentům vysokých škol ekonomického a technického zaměření. Doporučujeme vám další knižní tituly nakladatelství Management Press v tematické oblasti podnikového managementu

Soubory ke stažení

PDF Ukázka.PDF

Uživatelské hodnocení

V současné době nejsou vytvořena žádná uživatelská hodnocení.

Vaše hodnocení

Uživatelskou recenzi mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé

Přihlásit

Budete to vědět jako první!

Zajímá Vás, jaký knižní hit právě vychází, na jaké zboží je výhodná sleva, jaká běží soutěž o ceny? Přihlaste se k odběru našich e-mailových novinek!